DID در سپ ترانک های دو طرفه 5 رقمی

سفیدگری

عضو جدید
2021 , April 8
28
9
3
سلام آقای مهندس همتی
در پروژه ای یک سیپ ترانک 5 رقمی دو طرفه به ایزابل وصل کردم . داخلی های ایزابل به خواسته کارفرما باید 4 رقمی باشه . مکالمات ورودی مشکلی نداره و مشکلی که هست اینکه در تماس های خروجی CID کالر آیدی 9 رقمی ارسال می کنه . سئوال اینست که چطوری رقم اول داخلی ها را در CID خروجی حذف کنیم. لازم به توضیح است که رقم پنجم سیپ ترانک عدد 5 هستش و من هم رقم اول داخلی ها را عدد 5 قرار دادم تا بهتر این مشکل را مدیریت کنیم.
البته برای حل مشکل ارسال DID ، در تنظیمات داخلی و در قمست CID سه رقم آخر داخلی را قرار دادیم و تماس از بیرون از شرکت مشکل حل شده و تماس به داخلی مورد نظر هدایت می شود. ولی در این حالت هم مشکل اینست که در تماس های داخلی به یک ایزابل دیگه نیز 3 رقم ارسال می شه و رقم اول داخلی ارسال نمی شه. و این بخاطر اینه که برای ارتباط با ایزابل دیگه از outbound استفاده میکنه.
آیا راه کار دیگری برای حل این مشکل وجود داره . در دیال پترن برای ارسال شماره کلی راه کار برای تغییر وجود داره ولی برای اعمال تغییر برای CID وجود نداره. لطفا راهنمایی فرمایید. سپاس
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
با درود فراوان
بله شما از سه طریق می توانید کالر آیدی ارسال کنید
روش اول و دوم : ارسال کالر آیدی از طریق ترانک و outbound هست
این راهکار مناسب شما نیست ، چون قرار هست برای هر داخلی کالر آیدی مخصوص آن ارسال شود
مثلا اگر سیپ ترانک شما 67245000 است و داخلی 5001 تماس با خارج از شرکت برقرار کند باید کالر ایدی 76245001 ارسال شود
(y) اما راهکار سوم که مناسب شما است استفاده از کالر آیدی خود داخلی است در صفحه تنظیمات داخلی گزینه outbound caller ID را برای داخلی 5001 عدد 67245001 قرار دهید
مشکل شما حل خواهد شد.
 
  • Like
Reactions: HFS

سفیدگری

عضو جدید
2021 , April 8
28
9
3
سلام ضمن سپاس از شما ، راه کاری که جنابعالی پیشنهاد دادید را بنده هم انجام دادم ولی مشکل اینجاست که من چند سرور ایزابل را یکپارچه کردم و زمانیکه از داخلی سرور اول به سرور بعدی زنگ میزنی همان هشت رقم بعنوان داخلی ارسال میشه.
البته این مسئله با یک تیک در قسمت Outbound Route و Route Type و Intra-Company حل شد. خواستم این موضوع را ضمن تشکر از لطف حضرتعالی بعرض برسانم .
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
درود بر شما
اوکی ، چون شما اطلاع ندادید که چند مرکز تلفن هرا ارتباط دادید
من دقیق متوجه مساله شم نشدم
بله گزینه intra-company دقیقا برای همین موضوع کاربرد دارد، زمانیکه outbound calle id تنظیم کنید، این شماره ثبت شده برای ترانک های شما ارسال می شود اما زمانیکه تصمیم دارید کالر ای دی داخلی ارسال شود و outbound caller id جایگزین ان نشود، باید روی outbound این گزینه را فعال کنید
ممنون و سپاس فراوان از شما همکار گرامی که نتیجه را اعلام کردید.
 
  • Like
Reactions: HFS