مشکل در سیپ‌فون مخابرات Internal Server Error 500 (عدم دریافت تماس ورودی)

esipoko

عضو جدید
2022 , September 16
9
2
3
سلام و عرض ادب. بعد از تنظیم ترانک ایزابل با استفاده از راهنمای شما و با مشخصات اخذ شده از مخابرات، با این که sbc مخابرات در نتیجه sip show peers ظاهر میشود اما نه تماس ورودی برقرار میشود و نه تماس خروجی.
در لاگ استریسک، error 500 یا internal server error دیده میشود. البته اروری هست که از آی‌پی sbc مخابرات تشخیص داده میشود و فقط در زمان تماس خروجی در لاگ دیده میشود.
ایزابل روی esx هست و با کارت شبکه جداگانه مستقیم به پورت vlan ویپ مخابرات متصل است. sbc قابل پینگ است.

لطفا راهنمایی بفرمایید.
ممنونم
 

پیوست ها

آخرین ویرایش:

مهدی باقری

ادمین
عضو کادر مدیریت
2021 , November 17
77
13
8
سلام و عرض ادب. بعد از تنظیم ترانک ایزابل با استفاده از راهنمای شما و با مشخصات اخذ شده از مخابرات، با این که sbc مخابرات در نتیجه sip show peers ظاهر میشود اما نه تماس ورودی برقرار میشود و نه تماس خروجی.
در لاگ استریسک، error 500 یا internal server error دیده میشود. البته اروری هست که از آی‌پی sbc مخابرات تشخیص داده میشود و فقط در زمان تماس خروجی در لاگ دیده میشود.
ایزابل روی esx هست و با کارت شبکه جداگانه مستقیم به پورت vlan ویپ مخابرات متصل است. sbc قابل پینگ است.

لطفا راهنمایی بفرمایید.
ممنونم
سلام و وقت بخیر دوست عزیز اگر خط سیپ خودتون رو به روی کارت شبکه سرور بریج کردید و پینگ sbc مخابرات دارید میتوانید در محیط استریسک ایزابل دستور service network restart رو بنویسید و اجرا کنید با این کار شبکه شما ریست میشو و از سرور مخابرات مجددا درخواست دیتا میکند
 
  • Like
Reactions: mehdi.noori

esipoko

عضو جدید
2022 , September 16
9
2
3
سلام و وقت بخیر دوست عزیز اگر خط سیپ خودتون رو به روی کارت شبکه سرور بریج کردید و پینگ sbc مخابرات دارید میتوانید در محیط استریسک ایزابل دستور service network restart رو بنویسید و اجرا کنید با این کار شبکه شما ریست میشو و از سرور مخابرات مجددا درخواست دیتا میکند
با تشکر از پاسختون. تاثیری نداشت. سرور ایزابل را ری‌استارت هم کردم اما آن هم تاثیری ندارد
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
707
194
43
تهران
pbxshop.co
سلام و درود
خطوطی سیپ ترانک یا سیپ فون که رجیستری می شوند
باید وضعیت رجیستری آن ها چک شود با دستور sip show registry در محیط استریسک
اگر رجیستر بود باید تماس را برقرار کنید
مشابه تنظیماتی که انجام دادید، سیپ فون ها یا سیپ ترانک هایی که یوزر و پسور دارند و از نوع رجیستری هستند معمولا باید از رجیستر استرینگ استفاده کنید که شما به درستی انجام داده اید.
💡 اما پارامتر بسیار مهم: در صورتی که سیپ ترانک شما رجیستر شده باشد (در کامند لاین استریسک با دستور sip show registry) باید مشخص کنید که رجیستری سیپ ترانک نسبت به پورت و پکت invite حساسیتی ندارد
این پارامتر را در تنظیمات ترانک اضافه کنید : insecure=port,invite

معمولا اگر این پارامتر را اضافه نکنید، تماس های ورودی دریافت نمی شود
بررسی کنید و اگر مشکلتون حل نشد اطلاع دهید
 

esipoko

عضو جدید
2022 , September 16
9
2
3
سلام و درود
خطوطی سیپ ترانک یا سیپ فون که رجیستری می شوند
باید وضعیت رجیستری آن ها چک شود با دستور sip show registry در محیط استریسک
اگر رجیستر بود باید تماس را برقرار کنید
مشابه تنظیماتی که انجام دادید، سیپ فون ها یا سیپ ترانک هایی که یوزر و پسور دارند و از نوع رجیستری هستند معمولا باید از رجیستر استرینگ استفاده کنید که شما به درستی انجام داده اید.
💡 اما پارامتر بسیار مهم: در صورتی که سیپ ترانک شما رجیستر شده باشد (در کامند لاین استریسک با دستور sip show registry) باید مشخص کنید که رجیستری سیپ ترانک نسبت به پورت و پکت invite حساسیتی ندارد
این پارامتر را در تنظیمات ترانک اضافه کنید : insecure=port,invite

معمولا اگر این پارامتر را اضافه نکنید، تماس های ورودی دریافت نمی شود
بررسی کنید و اگر مشکلتون حل نشد اطلاع دهید
با تشکر از پاسخ جامعتون
مشکل تماس ورودی با تنظیمی که فرمودید، حل شد
تماس خروجی نیاز به پارامتر outboundproxy= sbc ip نیاز داشت
مشکل من به لطف شما حل شد
خیلی ممنونم
 

esipoko

عضو جدید
2022 , September 16
9
2
3
سلام و وقت به خیر مجدد
بنده در نقطه دیگیری مشکل تماس خروجی با سیپ فون مخابرات دارم و پیام "همه خطوط اشغال هستند" از ایزابل پخش میشه و داخل لاگ استریسک ارور 500 برمیگرده
دفعه قبل با قرار دادن outboundproxy مشکل رفع شد اما این دفعه مشکل پابرجاست
ضمنا تماسهای ورودی برقرار میشوند
ممکنه راهنمایی بفرمایید؟
 

پیوست ها

esipoko

عضو جدید
2022 , September 16
9
2
3
سلام مجدد
مشکلم با اضافه کردن این دو خط به تنظیمات ترانکها حل شد
fromuser=xxxxxxxx
fromdomain=SBC IP
ظاهرا بسته به مرکز مخابراتی ممکنه تنظیمات کمی متفاوت باشه
امیدوارم به دوستان دیگر هم کمک کنه

این تمامی تنظیمات ترانک
username=xxxxxxxx
type=peer
secret=xxxx
qualify=yes
outboundproxy=10.105.40.30
insecure=port,invite
host=10.105.40.30
fromuser=xxxxxxxx
fromdomain=10.105.40.30
dtmfmode=rfc2833
context=from-trunk
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
707
194
43
تهران
pbxshop.co
سلام
ممنون از اینکه نتیجه نهایی رو اعلام کردید
بله بعضی از سیپ فون ها یا سیپ ترانک های شرکت های خصوصی، نیاز به این پارامترها دارند
در دوره جامع ایزابل بطور مفصل در مورد تمامی آپشن های سیپ ترانک ها گفته شده
موفق و سربلند باشید
 
  • Like
Reactions: esipoko