سلام و ارادت
قطع و وصل اگر در یک زمان مشخص و دقیق اتفاق بیفتد احتمالا مربوط به تنظیمات نرم افزاری خواهد بود
اما اگر در تایم های نامشخص این اتفاق بیفتد به نوع اتصال و کیفیت سیگنال یا همان قدرت سیگنال مرتبط می شود
معمولا این اتفاق به کیفیت ارتباط مربوط است و باید ارتباطات را چک کنید مطابق مراحل زیر :
ممکن است اتصالات به درستی برقرار نباشد، ابتدا اتصال ورودی به مودم را چک کنید
اتصال از مودم به کارت pri را چک کنید اگر از کابل شبکه استفاده می کنید، سر سوکت ها را تعویض کنید و اگر از bnc استفاده میکنید، حتما مجدد پانچ کنید
کیفیت سیگنال دریافتی را با مخابرات چک کنید (شاید نیاز به استفاده از بالن باشد / معمولا برای تقویت سیگنال دریافتی از بالن استفاده می شود)
در لحظه قطع شدن چراغ روی مودم را چک کنید ممکن است زوج سیم ورودی به مودم، قبل از ورود به ساختمان، اتصال خوبی نداشته باشد
توضیح اینکه : اگر در لحظه قطع شدن تماس، مودم اصطلاحا down شد یعنی
چراغ روی مودم خاموش یا چشمک زن شد، ارتباط از مخابرات تا مودم به درستی برقرار نیست و باید اعلام خرابی کنید
البته معمولا زمانی که ارتباط مودم شما با مخابرات به درستی برقرار باشد، چراغ به حالت ثابت در می آید. اگر چشمک زن یا خاموش شد، باید بطور کامل بررسی شود.
نکته بسیار مهم این است که کابل ارتباطی بین مودم تا سانترال بیشتر از 2 متر نباشد.
و یک سوال اینکه قطع شدن ارتباط ایا همیشه اتفاق می افتد یا در زمان اوج تماس های خارجی ؟