عدم شماره گیری در تلفن گویا

عماد

عضو جدید
2021 , December 11
3
0
1
با سلام
در سیسم ویپ الستیکس ما، وقتی شماره یک شرکت رو می گیریم و میره روی تلفن گویا و میگه مثلا برای ارتباط با پشتیبانی عدد یک را بگیرین-
وقتی عدد یک رو میزنم ارتباط برقرار نمیسه اما همین کار با موبایل اوکی هست.
لطفا راهنمایی کنید که در الستیکس چه قسمتی رو باید تغییر بدم.
ممنون از راهنمایی شما دوست عزیز
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام و درود بر شما
معمولا با تنظیم DTMF مشکل حل می شود
بطور کلی ارسال اعداد به DTMF مرتبط است
اما روی بعضی از سرویس ها مشکلاتی پیش می آید که باید نوع ارسال اعداد را تغییر دهید تا مشکل حل شود
مدتی پیش، سرویس هایی که مخابرات ارائه می داد این مشکل رو داشتن مثل بعضی از سیپ ترانک ها در بعضی از مناطق که رفته رفته حل شد
حالا اولین پیشنهاد ما این است که نوع DTMF رو بر روی rfc2833 قرار بدید و چک کنید
البته این در صورتی است که سیگنال از سمت شما ارسال شود
اگر مودم رو بریج کردید و تنظیمات روی الستیکس هست، DTMF رو با دستور زیر اضافه کنید
dtmfmode=rfc28cc
اگر ارسال توسط مودم انجام می شود باید روی مودم تنظیمات رو تغییر بدید
مثلا اگر سیپ فون از مخابرات گرفتید و روی مودم تنظیم کردید، پس قاعدتا باید DTMF رو در تنظیمات مودم تغییر بدید
 
  • Like
Reactions: pana_service

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سوال ؟
شما با تمام شماره های خطوط شهری این مشکل رو دارید؟ یا فقط با یک شماره؟
منظورم اینه که آیا به هر جایی که زنگ می زنید و تلفن گویا دارند این مشکل هم هست؟
 

HiTi

عضو جدید
2022 , April 12
1
0
1
سلام
من هم، همین مشکل رو دارم روی ایزابل نسخه 4 آخرین آپدیت استریسک 16.16.1. برای من، هم تماس از تلفن های ثابت شهری این مشکل رو داره هم تماس های موبایل.
سیپ ترانک از آسیاتک گرفتم. اومده به سمت مودم از اونجا فوروارد شده به سمت سرور. همه چی درست کار میکنه.
اما وقتی IVR ، روی تماس های ورودی فعال کردم. هیچ کدوم از شماره هایی که روی IVR ست کردم عمل نمیکنه. حتی Direct Dial هم ست کردم کار نمیکنه.
چندجا خوندم که گفته بودن به DTMF مربوط میشه که اون رو هم توی ترانک با تنظیمات مختلف inband ، info ،rfc2388 و Auto ست کردم ولی باز هم کار نکرد.

اگر کسی راه حل این مشکل رو بلده ممنون میشم راهنمایی کنه.
 

مهدی باقری

ادمین
عضو کادر مدیریت
2021 , November 17
77
13
8
سلام
من هم، همین مشکل رو دارم روی ایزابل نسخه 4 آخرین آپدیت استریسک 16.16.1. برای من، هم تماس از تلفن های ثابت شهری این مشکل رو داره هم تماس های موبایل.
سیپ ترانک از آسیاتک گرفتم. اومده به سمت مودم از اونجا فوروارد شده به سمت سرور. همه چی درست کار میکنه.
اما وقتی IVR ، روی تماس های ورودی فعال کردم. هیچ کدوم از شماره هایی که روی IVR ست کردم عمل نمیکنه. حتی Direct Dial هم ست کردم کار نمیکنه.
چندجا خوندم که گفته بودن به DTMF مربوط میشه که اون رو هم توی ترانک با تنظیمات مختلف inband ، info ،rfc2388 و Auto ست کردم ولی باز هم کار نکرد.

اگر کسی راه حل این مشکل رو بلده ممنون میشم راهنمایی کنه.
با سلام دوست عزیز اگر ورژن ایزابل شما2020 است لطفا روی نسخه 2017 تست کنید لینک دانلود از سایت رو براتون زیر این پاسخ میگذاریم.