برنامه ریزی خطوط شهری و زنگ خور آنها

AmirKamrani

عضو جدید
2020 , August 26
12
3
3
سلام علیکم
ببخشید بنده برنامه ریزی های اولیه سانترال NS500 رو انجام دادم و الان میخوام از هشت خط شهری که دارم، سه عدد آن برای هفت داخلی قابل دسترسی باشد، سه عدد برای سه داخلی دیگر، و دوعدد برای تمام داخلی ها، و از طرفی میخواهم زنگ خور آنها رو نیز تنظیم کنم که چه زمانی در کدام داخلی زنگ بخورد، قبلا روی سانترال 824 این کارها رو انجام دادم ولی روی NS500 گم کرده و نمیدونم کجاست، ممکنه کمکم کنید؟؟
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام
جهت دسترسی به خطوط شهری در سانترال ns500 پاناسونیک طبق مراحل زیر انجام دهید
مرحله اول: ترانک بندی خطوط شهری است بخش 1-10
در این بخش هر یک از لاین های خطوط شهری را در ترانک مجزا قرار دهید مثلا لاین 1 در ترانک 1 و لاین 2 در تزانک 2 و ...
مرحله دوم: کلاس بندی خطوط داخلی هست
داخلی ها را طبق برنامه ای که قرار است پیاده سازی کنید در کلاس مورد نظر قرار دهید. مثلا مطابق سناریو شما، 7 داخلی که قرار است از سه خط شهری استفاده کنند را در کلاسی مجزا قرار دهید مثلا کلاس 10 که کلاس بندی هم در بخش 1-1-4 در ستون cos انجام پذیر است
مرحله سوم: دسترسی کلاس ها به ترانک است که در بخش 2-7-2 انجام می شود. برای این منظور باید دسترسی کلاس 10 را برای سه خط شهری که در ترانک مورد نظر قرار گرفته تنظیم شود. فرض کنید که 7 داخلی که در کلاس 10 است قراره از خطوط شهری 1 و 2 و 3 استفاده کنند که خطوط شهری 1 و 2 و 3 در ترانک 1و 2 و 3 قرار دارند پس دسترسی کلاس 10 را برای ترانک های 1 و 2 و 3 باز کنید و مابقی را ببندید
مرحله چهارم: دسترسی بقیه کلاس ها را به ترانک 1 و 2 و 3 ببندید
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
جهت زنگ خوری در تایم های مختلف ابتدا باید سانترال را بصورت دستی یا اتومات زمانبندی کنید
و در بخش 2-10 می توانید برای تایم های مختلف تعیین مسیر کنید که خطوط شهری به کجا تعیین مسیر شوند
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
از آموزش های زیر هم می توانید استفاده کنید
 

AmirKamrani

عضو جدید
2020 , August 26
12
3
3
تشکر از توضیحات کامل و دقیق شما
1- الان من وقتی با تلفن آنالوگ صفر رو میگیرم هیچ بوقی شنیده نمیشه
2- میخوام وقتی مثلا 82 رو میگیرم به ترانک یا همان خط شهری دوم دسترسی داشته باشم

اگر ممکنه این دو مورد رو نیز توضیح دهید
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
ارادتمندم
ببینید زمانیکه با داخلی انالوگ خط شهری آزاد می کنید با استفاده از شورت کد مثلا صفر یا ۹
بوق خط شهری به شما داده نمیشه مشکل از قطع پورت های خطوط شهری سانترال است که به دو طریق می توانید این مشکل را حل کنید
توضیح اینکه پورت های ورودی کارت شهری زمانیکه خط شهری با انها متصل نیست را باید قطع یا از دسترس خارج کنید
روش اول در سانترال های پرظرفیت : در بخش یک slot بر روی کارت شهری رفته و در بخش تنظیمات port باید پورتی که خط شهری به ان متصل نیست را از سرویس خارج کنید یا همان out of service

روش دوم با استفاده از کلاس بندی
دسترسی همه کلاس های موجود را به ترانک مورد نظر ببندید یا همان block کنید که در بخش ۲_۷_۲ انجام می شود
البته باید ابتدا خطوط شهری را ترانک بندی کنید

این مشکل زمانی پیش می اید که به همه پورت های ورودی شهری سانترال ، خط شهری متصل نیست و متاسفانه دستگاه سانترال عدم اتصال خط شهری را تشخیص نمیدهد و زمانیکه از شورت کد برای دسترسی به خط شهری استفاده می کنید، بصورت پیش فرض همان پورتی که خط شهری ورودی ندارد در اختیار داخلی قرار میگیرد که شما صدای بوق را نمی شنوید
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
در مورد دسترسی به خطوط شهری
می توانید از شورت کد ۸ به همراه شماره ترانک مورد نظر استفاده کنید
در سانترال های پرظرفیت ترانک از شماره ۰۱ تا ۶۴ است که ابتدا باید ترانک بندی کنید و پس از آن با شورت کد ۸ و شماره ترانک به خط مورد نظر بطور مستقیم دسترسی پیدا کنید
طبق توضیحات گفته شده و در صورتیکه هر یک از خطوط شهری را در ترانک مورد نظر قرار داده باشید با استفاده از کد ۸۰۱ تا ۸۶۴ می توانید به ترانک مورد نظر دسترسی پیدا کنید
 

AmirKamrani

عضو جدید
2020 , August 26
12
3
3
ضمن تشکر از پاسخ دهی کامل شما مدیر بزرگوار
اگر ممکن است موارد زیر رو هم پاسخ بدهید:
1- چگونگی پرینت مکالمات یک داخلی (_مثلا داخلی 105 با چه ترانکهایی و به چه شماره هایی زنگ زده است)
2- دو رقمی یا تک رقمی کردن عدد برای تماس با خط ترانک مثلا به جای 801 کد 81 یا 1 رو بگیرم تا به ترانک شماره یک دسترسی داشته باشم
3- بستن صفر و دوصفر خطوط ترانک

با تشکر
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سپاس و ارادت
پرینت مکالمات مربوط میشه به نرم افزار گزارشگیری
که در این زمینه لطفا با شرکت تماس بگیرید
و در رابطه با تعداد ارقام دسترسی به ترانک مورد نظر
حداقل سه رقم است
شماره ترانک از ۰۱ شروع میشه تا ۶۴
و قابل تغییر نیست و برای دسترسی باید حداقل از یک پیش شماره استفاده کنید که در جای دیگه استفاده نشده
پس نتیجه میشود حداقل تعداد ارقام جهت دسترسی به ترانک در سانترال های پرظرفیت ۳ رقم است
✅ اما راهکار وجود دارد که شما می توانید استفاده کنید در صورتیکه یک ترانک مد نظر شماست
در بخش quick dial می توانید هر کد کوتاهی را به کد بزرگتر تبدیل کنید البته استفاده از quick dial هم مشابه feature code ها یونیک است و نباید این کد یا سر شماره در جای دیگر استفاده شده باشد
مثلا در صورتیکه # را در feature code حذف کرده باشید
می توانید # را به ۸۱۰ تبدیل کنید تا با شماره گیری # ترانک ۱۰ در اختیار شما قرار بگیرید
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
در رابطه با بستن صفر و دوصفر
مربوط میشه به کلاس بندی و محدودیت از لحاظ شماره گیری
از مقاله زیر استفاده کنید
 

AmirKamrani

عضو جدید
2020 , August 26
12
3
3
با سلام و تشکر از پاسخ دهی
کارهای بالا رو تمام انجام دادم الان چهار تا مشکل دارم:
1- هنوز متوجه نشدم چجوری وقتی کاربر 7 رو میگیره به ترانک 807 وصل بشود
2- چگونه صفر که اول شماره ها رو می افتد رو حذف کنم؟
3- اولویت زنگ خوردن یک ترانک در داخلی های داخل یک گروه چگونه است ؟
4- چگونه میتوان وقتی مثلا ترانک 4 زنگ میخوره و توی اتاق دیگری است بتوانم توی اتاق خودم دسترسی پیدا کنم و جواب بدهم به اون ترانک

با تشکر
 

AmirKamrani

عضو جدید
2020 , August 26
12
3
3
سلام مجدد موارد یک و چهار رو پیدا کردم
اولی در کوییک دایال بود یعنی 2-6-2 و چهارمی هم با *40 و *41 قابل انجام است
اگر ممکنه موارد دو و سه رو توضیح بدهید، خصوصا شماره سه که برام خیلی حیاتی هست و اینکه امکان داره که یک ترانک همزمان به چند داخلی زنگ بزند یا نه؟؟؟ مثلا همزمان داخلی های 102 و 105 و 107 زنگ بخوره و هرکدام که خواست بتواند جواب بدهد
 
  • Like
Reactions: معین همتی

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
درود بر شما
در مورد زنگ خوری، شما باید تماس های ورودی را به سمت گروهی از داخلی ها بفرستید و می توانید تاخیر در زنگ خوری را برای داخلی ها اعمال کنید و همچنین قابلیت NO RING
0005.jpg
این ساده ترین نوع ساخت گروه در سانترال های پرظرفیت TDA و TDE و NS است
ساخت گروه ها و انواع آنها و همچنین تنظیمات کاربردی گروه ها مثل ساخت سناریو در گروها جزوی از پکیج جامع TDA است
 

AmirKamrani

عضو جدید
2020 , August 26
12
3
3
جناب همتی
بنده هر داخلی را داخل یک گروه (COS) قرار داده ام به جهت اختصاص خط ترانک مجزا به هر داخلی و از طرفی همه داخلی ها هم عضو گروه (User Group) یک هستند :
- از طرفی یک خط ترانک دارم که میخواهم علاوه بر اپراتور در دو داخلی دیگر هم زنگ بخورد مثلا میخواهم ترانک 06 در داخلی های 102 و 105 و 107 زنگ بخورد
اگر ممکن است کمی واضح تر برایم توضیح دهید
- همچنین اگر ممکن است بفرمایید ایا قابلیت گروپ پیج برای خطوط آنالوگ نیز فراهم است یا فقط خطوط دیجیتال قابلیت گروپ پیج رو با *3301 دارند؟ تلفن های آنالوگ دارای اسپیکر می باشند.

با تشکر
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
لطفا سوالات با موضوع مختلف را در انجمنی دیگر با همان موضوع مطرح کنید
در رابطه با زنگ خوری که همان تعیین مسیر برای تماس ورودی است در سانترال های پرظرفیت
مربوط میشه به ۲-۱۰
در این بخش می توانید برای تماس های ورودی ، مقصدی را مشخص کنید در تایم کاری مختلف
1️⃣طبق سناریو شما، ابتدا باید گروهی را بسازید مثل ۶۱۰ که شامل سه داخلی مدنظر شما باشد منظور همان icd group است
2️⃣بعد در بخش ۲-۱۰ در جلوی هر خط شهری در ستون day شماره گروه مورد نظر مثلا ۶۱۰ را قرار دهید
 
  • Like
Reactions: AmirKamrani