تاخیر در آزاد شدن خط شهری (قطع نشدن تماس های ورودی به سانترال از دیزا)

Hasan 1367

عضو جدید
2020 , September 3
36
7
8
با سلام واحترام
زمانیکه مشتری از بیرون با خط شهری۱ مرکز تلفن تماس میگیرد، تماس وارد دیزا شده و به مقصد معین هدایت می شود.اگر مشتری در حین پخش پیغام دیزا، گوشی را قطع کند خط شهری۱ بلافاصله آزاد نمی شود و پس از گذشت ۲دقیقه آزاد می شود.آیا راه حلی وجود دارد تا این زمان را کم کنیم و بلافاصله با قطع تماس خط شهری آزاد شود؟ با تشکر
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام
مربوط میشه به سیگنال cpc که از مخابرات ارسال میشه و توسط دستگاه شما قابل اشخیص نیست
در بخش slot کارت های خطوط شهری می توانید cpc سیگنالینگ را برای خطوط شهری آنالوگ تعیین کنید
راه حل دوم: استفاده از تغییر مسیر یا همان intercept ها در بخش 1-1-4 است
که می توانید در سربرگ no answer intercept مدت زمانی را مشخص کنید که داخلی مورد نظر در صورتیکه پاسخگو نبود به مقصدی که در سانترال شما وجود ندارد مثلا 664 تغییر مسیر پیدا کند
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
بعضی جاها حدود ۳۰۰ میلی ثانیه اوکی هست
 

siamak_mu

عضو جدید
2020 , November 2
7
0
1
با سلام و عرض ادب،
جناب مهندس همتی، اول تشکر کنم از پکیج پر محتوایی که به فروش می رسونید. ما که از نکات متنوع اون استفاده کردیم. خیلی چیزهایی که نصاب های سانترال به کاربر ها آگاهی نمیدن توی این پکیج بود. به عزیزان دیگه هم پیشنهاد میکنم.

ما هم دقیقاً همین مشکل رو داریم. یعنی اگر کسی در زمان پخش دیزا یا همان ابتدا حتی پیش از پخش موزیک شروع دیزا تلفن را قطع کند خط اشغال میماند تا پیام دیزا به پایان برسد و سپس خط شروع به زنگ خوردن میکند ولی در اصل کسی پشت خط نیست یا اینکه پس از انتخاب عدد مربوطه و انتظار برای پاسخگویی تلفن را قطع کند همچنان تلفن ما این طرف بوق میزند.

ما CPC Signal Detecting Time Outgoing یا CPC Signal Detecting Time Incoming را از کمترین عدد (6.5ms) تا بیشترین عدد (896ms) به ترتیب تست کردیم و بعد از Apply کردن روی هر عدد تماس گرفتیم ولی متأسفانه با اینکه کار سختی بود نتیجه نداد و روی هیچ عددی تماس قطع نشد. چون شما عدد 300 رو فرموده بودید تست های حدود عدد 300 چندین بار هم انجام شد.

1604299844516.png

در بخش 1-1-4 هم مقصد غیر واقعی که فرمودید داده شد ولی متأسفانه عمل نمیکند.

1604299942602.png
جناب مهندس لطفاً راهنمایی بفرمایید کجای کار اشتباه بوده یا اینکه آیا راه حل دیگری هم وجود دارد؟

با تشکر
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
درود بر شما
باعث خوشحالی و خرسندی ماست که توانسته ایم در این راه گام کوچکی برداریم
و تشکر میکنم از شما همکار عزیز
اینکه وقت گذاشتید و تمامی زمانها رو چک کردید، صبر و پشتکار بالایی نیاز داره و امیدوارم که همیشه با پشتکار و پرانرژی باشید
 
  • Like
Reactions: siamak_mu

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
این مشکل خیلی جاها پیش میاد
و واقعا بعضی اوقات اصلا سیگنالی از سمت مخابرات ارسال نمیشه
یا اگر هم ارسال میشه، قابل تشخیص توسط مرکز تلفن ما نیست
پس در این مواقع چه راهکاری وجود دارد؟
1️⃣ روش اول: استفاده از intercept در بخش 1-1-4
☑ نکته : استفاده از تغییر مسیر ها (intercept destination) زمانی اجرا می شود که زمان بی پاسخی تماس (no answer) مشخص شود که در سربرگ بعدی قرار دارد
حتما برای تمام مقصد ها که در دیزا برنامه ریزی کردید این کار رو انجام بدید منظورم بخش 2-3-5 است
اگر مقصد شما به سمت گروه خاصی است، برای گروه ها هم می توانید تغییر مسیر تعریف کنید اما در بخش 1-5-3 و سربرگ overflow no answer
group.jpg

2️⃣ روش دوم: قطع تماس هایی که هیچ شماره ای را نگرفته اند در دیزا
در بخش 1-3-5 همانطور که در تصویر مشخص است می توانید تغییر مسیر را برای تماس های ورودی که هیچ شماره ای را نگرفته اند قطع کنید
disa-intercept.jpg

اگر مشکل حل نشد در همین تاپیک مطرح کنید
موفق باشید
 
  • Like
Reactions: siamak_mu

siamak_mu

عضو جدید
2020 , November 2
7
0
1
سلام و عرض ادب،
خیلی ممنون از پاسخ شما. البته بنده این افتخار و تخصص را ندارم که همکار جنابعالی باشم و یک کاربر هستم.
برای راحتی کار فقط خط 2 شهری را فعال گذاشتم و ارتباط نهایی همه حالات دیزا را به 101 ختم کردم و کارهایی که فرمودید انجام شد ولی فرقی نکرد.
بنده فعلاً از گروه هم استفاده نمیکنم. برای بررسی راحت تر چند عکس ضمیمه شده:

5.3.2-1.PNG
5.3.2-2.PNG
5.3.1.PNG

اگر تصویر از قسمت خاص دیگری نیاز هست لطفاً بفرمایید.
با تشکر.
 

علیرضا z

عضو جدید
2020 , September 11
1
1
3
سلام من یک مرکز ns500 نصب کردم با خطوط شاتل و خط ثابت مخابرات جالب این بود که خط شاتل وقتی تو دیزا زنگ میخورد هیچ مشکلی براش پیش نمیومد و زنگش هر موقع که گوشی رو قطع میکردیم قطع میشدو حتی intercept هم میشد رو یک کانال دیگه شاتل و روی موبایل مدیر زنگ میخورد ولی خط مخابرات پدرمون رو در آورد و نشد که نشد .حالا باید دید شاتل تنظیماتش رو چطوری با مخابرات مچ کرده
 
  • Like
Reactions: siamak_mu

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام من یک مرکز ns500 نصب کردم با خطوط شاتل و خط ثابت مخابرات جالب این بود که خط شاتل وقتی تو دیزا زنگ میخورد هیچ مشکلی براش پیش نمیومد و زنگش هر موقع که گوشی رو قطع میکردیم قطع میشدو حتی intercept هم میشد رو یک کانال دیگه شاتل و روی موبایل مدیر زنگ میخورد ولی خط مخابرات پدرمون رو در آورد و نشد که نشد .حالا باید دید شاتل تنظیماتش رو چطوری با مخابرات مچ کرده
نکته اینست که که این مشکل فقط و فقط واسه خطوط شهری آنالوگ(زوج سیم ها) اتفاق می افتد
خطوط سیپ ترانک مخابرات یا شرکت های خصوصی این مشکل را نخواهند داشت چون ارتباط از طریق شبکه و پروتکل سیپ است.
 
  • Like
Reactions: siamak_mu

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام و عرض ادب،
خیلی ممنون از پاسخ شما. البته بنده این افتخار و تخصص را ندارم که همکار جنابعالی باشم و یک کاربر هستم.
برای راحتی کار فقط خط 2 شهری را فعال گذاشتم و ارتباط نهایی همه حالات دیزا را به 101 ختم کردم و کارهایی که فرمودید انجام شد ولی فرقی نکرد.
بنده فعلاً از گروه هم استفاده نمیکنم. برای بررسی راحت تر چند عکس ضمیمه شده:

مشاهده پیوست 58
مشاهده پیوست 59
مشاهده پیوست 60

اگر تصویر از قسمت خاص دیگری نیاز هست لطفاً بفرمایید.
با تشکر.
با راهکار های گفته شده باید مشکل شما حل بشه
اگر تمایل دارید
از تیم پشتیبانی کمک بگیرید
لطفا تماس بگیرید با شرکت تا همکاران ریموت بزنن به سیستم شما و دقیق تر بررسی کنند.
 
  • Like
Reactions: siamak_mu

siamak_mu

عضو جدید
2020 , November 2
7
0
1
تشکر میکنم از تیم پشتیبانی که به سیستم بنده ریموت زدن ولی در نهایت مشکل بنده حل نشد.
فقط در حالتی درست انجام شد که تایم انتظار برای اتصال به یکی از داخلی ها به 10 ثانیه تغییر کند. که این مورد عملاً کارایی ندارد چرا که اگر تا 10 ثانیه به تماس مشتری پاسخ داده نشود ارتباط مشتری قطع خواهد شد که 10 ثانیه زمان واقعاً کوتاهی هست.
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
تشکر میکنم از تیم پشتیبانی که به سیستم بنده ریموت زدن ولی در نهایت مشکل بنده حل نشد.
فقط در حالتی درست انجام شد که تایم انتظار برای اتصال به یکی از داخلی ها به 10 ثانیه تغییر کند. که این مورد عملاً کارایی ندارد چرا که اگر تا 10 ثانیه به تماس مشتری پاسخ داده نشود ارتباط مشتری قطع خواهد شد که 10 ثانیه زمان واقعاً کوتاهی هست.
سلام و ارادت
میشه تایم زنگ خوری تغییر داد
لطفا بررسی بفرمایید
۱۰ ثانیه کمترین مقدار زنگ خوری اعضای گروه است
 

حسین

عضو جدید
2021 , May 17
10
0
1
م
سلام
مربوط میشه به سیگنال cpc که از مخابرات ارسال میشه و توسط دستگاه شما قابل اشخیص نیست
در بخش slot کارت های خطوط شهری می توانید cpc سیگنالینگ را برای خطوط شهری آنالوگ تعیین کنید
راه حل دوم: استفاده از تغییر مسیر یا همان intercept ها در بخش 1-1-4 است
که می توانید در سربرگ no answer intercept مدت زمانی را مشخص کنید که داخلی مورد نظر در صورتیکه پاسخگو نبود به مقصدی که در سانترال شما وجود ندارد مثلا 664 تغییر مسیر پیدا کند
سلام مهندس
خسته نباشید
در قسمت no answer time در 4-1-1 تمام اعداد رو صفر قرار دادیم و بعد از قطع تماس باز هم گوشی چند زنگ میخورد و بعد قطع میشود
مشکل از کجاست؟
 

حسین

عضو جدید
2021 , May 17
10
0
1
این مشکل خیلی جاها پیش میاد
و واقعا بعضی اوقات اصلا سیگنالی از سمت مخابرات ارسال نمیشه
یا اگر هم ارسال میشه، قابل تشخیص توسط مرکز تلفن ما نیست
پس در این مواقع چه راهکاری وجود دارد؟
1️⃣ روش اول: استفاده از intercept در بخش 1-1-4
☑ نکته : استفاده از تغییر مسیر ها (intercept destination) زمانی اجرا می شود که زمان بی پاسخی تماس (no answer) مشخص شود که در سربرگ بعدی قرار دارد
حتما برای تمام مقصد ها که در دیزا برنامه ریزی کردید این کار رو انجام بدید منظورم بخش 2-3-5 است
اگر مقصد شما به سمت گروه خاصی است، برای گروه ها هم می توانید تغییر مسیر تعریف کنید اما در بخش 1-5-3 و سربرگ overflow no answer
مشاهده پیوست 56

2️⃣ روش دوم: قطع تماس هایی که هیچ شماره ای را نگرفته اند در دیزا
در بخش 1-3-5 همانطور که در تصویر مشخص است می توانید تغییر مسیر را برای تماس های ورودی که هیچ شماره ای را نگرفته اند قطع کنید
مشاهده پیوست 57

اگر مشکل حل نشد در همین تاپیک مطرح کنید
موفق باشید
سلام مهندس
خسته نباشید
در قسمت 5-3-1 اپراتور را disable کردید مطابق عکس دوم
حال اگر ما اپراتور داشته باشیم و بخواهیم به اپراتور وضل شود چه کاری باید انجام دهیم
ممنون از کمک شما
 
آخرین ویرایش:

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام مهندس
خسته نباشید
در قسمت 5-3-1 اپراتور را disable کردید مطابق عکس دوم
حال اگر ما اپراتور داشته باشیم و بخواهیم به اپراتور وضل شود چه کاری باید انجام دهیم
ممنون از کمک شما
اگر اپراتور را در تنظیمات دیزا در بخش 1-3-5 غیر فعال کردید
برای وصل شده به اپراتور از اعداد 0 تا 9 استفاده کنید
یعنی در پیغام دیزا این بخش را اضافه کنید که مثلا برای وصل شده به اپراتور عدد 9 یا مثلا صفر را وارد کنید
بعد در 2-3-5 عدد 9 یا صفر را به داخلی اپراتور متصل کنید
✅ این راهکار جوابگو خواهد بود
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
م

سلام مهندس
خسته نباشید
در قسمت no answer time در 4-1-1 تمام اعداد رو صفر قرار دادیم و بعد از قطع تماس باز هم گوشی چند زنگ میخورد و بعد قطع میشود
مشکل از کجاست؟
در صورتیکه کانفیگ intercept ها را به درستی انجام داده اید
و انتقال تماس انجام نشد
می توانید عدد مورد نظر در دیزا را ابتدا به یک گروه مثل 660 ارسال کنید
و بعد از آن دراخل این گروه یک داخلی قرار دهید که همون داخلی مورد نظر است مثلا اپراتور
و در بخش تنظیمات گروه ها، برای گروه 660 باید OVERFLOW NOANSER را تنظیم کنید، مقصد و زمان NO ANSWER را مشخص کنید
اگر لازم به توضیحات بیشتر است
تصویر از محیط برنامه ریزی اضافه کنم
 

حسین

عضو جدید
2021 , May 17
10
0
1
سلام227a539d-0896-4d1c-a845-e5a53dd89e93.jpg
در ادامه تعیین مسیر کردیم برای مسیری که وجود نداره و از بین بردن تماس 6bf18a48-431b-4496-bac2-ca673a0b8005.jpg

و برای بقیه ی داخلی ها که در گروه های ما هستند مطابق تصویر زیر تعیین مسیر کردیم
46892b26-760c-4d9e-8713-d7638a514a45.jpg
زمان عدم پاسخگویی مطابق تصویر زیر تا 15 ثانیه کاهش دادیم
ef9aa285-bdaf-4d6f-8217-565a732bdb79.jpg
ولی باز هم تماس قطع نمیشد
مشکل کار از کجاست؟
ممنونم از راهنماییاتون