چگونگی استفاده ازصف ایزابل و انتقال آن به پاناسونیک (استفاده از داخلی های پاناسونیک در صف ایزابل)

هادی

عضو جدید
2023 , October 29
6
0
1
ایزابل و پاناسونیک به وسیله روتر سیسکو بهم وصل هستند و داخلی دوطرفه هم رو میتونم بگیرن
توی ivr میخوام یه صف با دوتا عضو از داخلی پاناسونیک تشکیل بدم که مشتری بعد از تماس به سیپ ترانک و گرفتن عدد بره به صف و داخلی پاناسونیک گوشی رو برداره
 

خانم کارگری

عضو جدید
2023 , October 5
15
2
3
سلام وقت بخیر
داخلی های پاناسونیک را در ایزابل به صورت other تعریف کنید،
سپس این دو داخلی پاناسونیک را در یک صف ( Queue) ایجاد کنید. در تنظیمات ivr عدد مورد نظر را به Queue ساخته شده ارجاع دهید.
 

هادی

عضو جدید
2023 , October 29
6
0
1
درود بر شما
سپاس از پاسخ شما این روش رو استفاده کردم اما وقتی مستقیم داخلی پاناسونیک رو از Ivr میگیرن امکان پذیر نیست اصل مشکل من بابت همین موضوع هست
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام
برای حل این مشکل باید داخلی از نوع other بسازید
مثلا اگر ای پی روتر سیسکو شما 192.168.1.100 است و قرار است داخلی 101 پاناسونیک را روی ایزابل بسازید
باید داخلی از نوع other بر روی ایزابل بسازید و تنظیمات را این طور قرار بدید:
SIP/101@192.168.1.100
وقتی تماسی به داخلی 101 ایزابل وارد شود به روتر رفته و در نهایت به پاناسونیک هدایت می شود البته اگر روتینگ در سیسکو به درستی انجام شده باشد
مر حله دوم برای استفاده از این داخلی به عنوان صف در ایزابل
باید در صفحه تنظیمات داخلی 101 ، گزینه Queue State Detection را در حالت ignore state قرار دهید

 
  • Like
Reactions: هادی و HFS

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
بله
این گزینه وضعیت فعلی agent را بررسی می کند
باید در حالت ignore باشد تا تماس به agent وارد شود و وضعیت not active بودن آن را اهمیتی ندهد.
زمانی که other ext می سازید، این نوع اکستنشن قاعدتا از نوع رجیستری نیست و باید وضعیت آن توسط queue نادیده گرفته شود.