نصب کارت شهری جدید در سانترال Tde100

Mehdi_Hamidi1986

عضو جدید
2021 , July 28
3
0
1
خوزستان
با سلام
وقت بخیر
یه سوال دارم لطفا راهنمایی بفرمایید.
در محل کارم یه سانترال KX-TDE100BX دارم که همه ی اسلات های آن به جز اسلات آخر پر شده.
یک کارت 8 پورت خطوط شهری از قبل روی سانترال نصب هست و به دلیل توسعه و افزایش تعداد همکاران نیاز به یک کارت شهری دیگه داشتم.
یک کارت شهری 16 پورت از سایت شما خریداری شد
بعد از نصب کارت جدید هم به صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری ،خطوط داخلی به هم ریخت و جای شماره ها با هم عوض شده.برای مثال با شماره گیری داخلی 130 شماره ی تلفن داخلی 156 زنگ میخورد.
به همین دلیل کارت رو آفلاین (غیر فعال کردم) کردم و یه بک آپ قبل از نصب کارت داشتم که روی سانترال بازیابی کردم و مشکل برطرف شده ولی کماکان کارت جدید بدون استفاده است.
لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل از کجا هست.
 

خانم رحمانی

پشتیبان فنی
عضو کادر مدیریت
2021 , January 26
236
61
28
pbxshop.co
باسلام
درصورت تغییر جای کارت ها با هم ترتیب شماره های داخلی نیز عوض میشود.
زیرا باتغییر کارت شماره اسلات و پورت داخلی ها نیز تغییر میکند.
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
درود بر شما
قاعدتا با نصب کارت جدید نباید هیچ اختلالی بر روی کارت های دیگر وارد شود
چون کارتی که نصب می کنید خطوط شهری است و هیچ ارتباطی با کارت های داخلی ندارد

☑ لطفا برای پیدا کردن مشکل، در خارج از تایم اداری این آزمایش را انجام دهید تا اختلالی در روند کاری پیش نیاید
1️⃣ مرحله اول: بطور کامل از سانترال بکاپ بگیرید و کل حافظه رم دستگاه را بر روی سیستم کپی کنید
اگر پیغام دیزا دارید پیغام را هم بصورت جداگانه بر روی سیستم خود کپی کنید
⚠ (اگر سانترال TDE دارید، و لایسنس خریداری کردید، حتما لایسنس های دستگاه را کپی کنید)
2️⃣ آخرین نسخه پرایویت سانترال را بر روی رم سانترال کپی کنید
3️⃣ کارت شهری جدیدی که بر روی سانترال نصب کردید را از مرکز جدا کنید
4️⃣ دستگاه را روشن کنید و فقط کارت های قدیمی روی سانترال قرار داشته باشند
5️⃣ به دستگاه وصل شوید و ترتیب شماره داخلی ها را یادداشت کنید
6️⃣ دستگاه را خاموش کنید
7️⃣ کارت شهری جدید را نصب کنید و دستگاه را روشن کنید
8️⃣ مجدد به دستگاه وصل شوید و بررسی کنید که آیا ترتیب داخلی ها به هم ریخته است یا خیر؟

مشخص می شود که مشکل نرم افزاری داشته یا نه
✅ اگر با نصب کارت هیچ مشکل و تغییری بر روی خطوط داخلی پیش نیامده باشد، کافیست که سانترال را مجدد کانفیگ کنید و از فایلی که بکاپ گرفته اید هم می توانید به عنوان راهنما استفاده کنید.(خطوط داخلی را مرتب کنید، کلاس بندی کنید، دسترسی ها را تعریف کنید، دیزا و موارد دیگر)
✔ جهت باز گرادانی بکاپ هم کافیست رم دستگاه را به سیستم متصل کنید و پوشه پرایوت که در مرحله اول کپی کرده بودید را مجدد جایگزین فایل های رم دستگاه کنید و دستگاه را روشن کنید تا با کانفیگ اولیه بالا بیاید.
 

Mehdi_Hamidi1986

عضو جدید
2021 , July 28
3
0
1
خوزستان
آقای مهندس سلام مجدد و تشکر بابت راهنمایی
توی نرم افزار ایراد خاصی مشاهده نکردم و تنظیمات و داخلی ها به همون شکلی هست که بوده ولی در عمل اینطور نیست و جای داخلی ها با هم عوض میشه.
لایسنسی هم برای سانترال tde ندارم
مدل سانترال هم tde100هست.
یه مورد دیگه اینه که این سانترال خیلی وقت هست نصب شده و در حال استفاده است فکر میکنم حدود ۱۴ تا ۱۵ سال پیش نصب شده و توی این مدت از لحاظ سخت افزاری تغیری نکرده فقط بنده یه سری کهرها مثل کلاسبندی خطوط و گروه بندی و مشخص کردن شماره های اوپراتور و ... و همچنین بستن صفر و تغییر دسترسی بعضی خطوط به شماره های شهری رو اعمال کردم.
الان چون کارت خطوط شهری قدیمی ظرفیتش پر شده مجبور به خرید کارت جدید شدم ولی با این مشکل مواجه شدم.
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام مجدد
خوب شما مراحل رو مطابق توضیحات بالا محبت بفرمایید انجام بدید
احتمالا مشکلتون حل میشه با آپدیت کردن پرایوت
لطفا نتیجه رو اعلام بفرمایید
ممنونم