مشکل ساعت در تلفن 7962 سیسکو

modik

عضو جدید
2023 , July 11
1
0
1
سلام و عرض احترام
اولا لازمه تشکر کنم از تولید چنین محتوای حرفه‌ای که کمک زیادی به نوآموزان و حتی حرفه‌ایهای این رشته میکنه و وقت، انرژی و دانشی که صرف تولید آنها میشه و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیره حقیقتا ستودنی است امیدوارم خداوند به شما علاوه بر برکت در کار سلامتی و طول عمر عطا کند تا همگان از وجود شما و کارهای خیرتان بهرمند شوند.
استاد من اخیرا با مجموعه‌ای کار میکنم که از تلفنهای 7962 بر بستر ایزابل استفاده میکنند. مشکل ساعت تلفنها است که با توجه به عدم تغییر ساعت رسمی کشور در نیمه اول سال یک ساعت جلو هستند و همانطور که مستحضرید در مناطق جغرافیای تعریف شده برای تنظیمات تلفن منطقه‌ای که 3:30 +UTC باشد وجود ندارد که بشود ساعت را یکساعت عقب‌تر برد. راه حلی که من به ذهنم رسید راه اندازی NTP Server بر روی روتر میکروتیک بود و تنظیم ساعت روتر یک ساعت عقب و دادن آی پی روتر در خط NTP server فایل تنظیمات، اما متاسفانه تلفنها ساعت را از این خط نمیخوانند و همانطور که در فایل Phone NTP Reference Setup شرکت سیسکو قید شده اگر تلفن پاسخی از NTP سرور دریافت نکند ساعت و تاریخ را از هدر پیغام رجیستر 200 سرور تلفن دریافت میکند.
"If no other NTP servers respond, the phone derives the date/time from the Cisco Unified Communications Manager 200 OK response to the REGISTER message"
که با این تفسیر من مجبورم ساعت سرور را یکساعت به عقب بکشم تا ساعت تلفنها تنظیم شود که این کار موجب به هم خوردن ساعات کاری شرکت در سیستم پاسخگویی و بالطبع تغییر آنها نیز میشود.
حال آیا راهی برای ملزم کردن تلفنها به کسب اطلاعات ساعت از روتر به عنوان NTP Server هست؟
ضمنا ورژن فیرمور تلفنها 8.5.4s هست. در انتها خطوط تنظیمات زمان فایل کانفیگ تلفنها هم ارسال کردم که که ملاحظه کنید. آی پی قید شده مربوط به روتر است.
dateTimeSetting>
<dateTemplate>Y.M.D</dateTemplate>
<timeZone>Iran Standard/Daylight Time</timeZone>
<olsonTimeZone>Iran</olsonTimeZone>
<ntps>
<ntp>
<name>192.168.2.1</name>
<ntpMode>Directed Broadcast</ntpMode>
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام و ارادت
باعث خوشحالی ماست که توانسته ایم در این مسیر، گامی هر چند کوچک، برداریم. امیدوارم که سالم و سلامت باشید.
متاسفانه یک سری مشکلات روی تلفن های سیسکو با ورژن سیپ هست مشابه مشکل شما که مربوط میشه به ntp server
قطعا بهترین راهکار استفاده از ntp server هست که شما واسه این موضوع وقت گذاشتید
اما اولین چیزی که به ذهن من می رسه تغییر ورژن یکی از تلفن ها است
فقط تلفن رو به آخرین ورژن آپدیت نکنید. فقط به یک یا دو ورژن بالاتر
لطفا نتیجه رو اعلام بفرمایید که اگر درست نشد ما هم بیشتر بررسی کنیم
 
  • Like
Reactions: HFS