مشکل در Fxs و fxo

vahedi

عضو جدید
2021 , February 23
13
0
1
سلام وقت بخیر
دوستان یک سانترال 824 داریم که در دو شعبه ازش استفاده میکنیم شعبه اول که سانترال نصب هست مشکلی نداریم
اما در شعبه دوم که 2تا داخلی در آن داریم از طریق آنتن میکروتیک به وسیله fxs و fxo بین این دوتا ارتباط برقرار کرده ایم
حال یک مشکلی داریم داخلی هایی که در شعبه دوم هستند بعضی وقت ها هنگ میکنند و دائم مشغول میشوند
با ریستارت کردن fxs و fxo مشکل حل میشود
اما چرا این اتفاق می افتد؟
باتشکر
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
درود بر شما
متاسفانه تجهیزات گیت وی ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و در اکثر پروژه هایی که به ناچار از این تجهیزات استفاده می کنیم، مشکلات مختلفی را داریم
در بین گیت وی ها گرنداستریم از کیفیت بهتری برخوردار است و مشکلات بسیار کمتری دارد
البته نمی توان بطور قطعی گفت که مشکل از گیت وی ها است اما تجربه به این صورت است
باید شبکه و ساختار آن چک شود، اگر در شبکه و یکپارچه سازی آن ها هیچ مشکلی نیست و ارتباط بصورت پایدار و قابل قبول است، می توان نتیجه گرفت که مشکل از این تجهیزات است
شاید با آپدیت کردن فریم ور های FXS و FXO مشکلات حل شود

✅ نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید بحث تشخیص سیگنال قطع و یا فرکانس خطوط ارتباطی هم است (busy tone). که در برند های مختلف از اصطلاحات متفاوتی استفاده شده است که در صورتی تنظیمات قطع تماس بدرستی انجام نشود و دستگاه تشخیص ندهد که تماس پایان یافته، کانال همچنان مشغول خواهد ماند تا زمانیکه شما دستگاه را ریست کنید بصورت دستی.
این مشکل که همان تشخیص سیگنال cpc هم هست در تمامی تجهیزات وجود دارد و بدرستی باید کانفیگ شود
در سانترال های پاناسونیک هم این مشکل وجود دارد که یا باید به درستی cpc را پیدا کنیم یا اینکه از یک سری راهکارهای دیگر استفاده کنیم
البته این نکته را هم مدنظر قرار بدید که این اتفاق معمولا برای خطوط شهری مخابرات است که فاصله از مرکز مخابرات تا سانترال زیاد هست و زیر ساخت مناسبی هم ندارند.

پس اولین گام، چک کردن سیگنال قطع است، لطفا بررسی کنید و نتیجه را در همین تاپیک اعلام بفرمایید
 

vahedi

عضو جدید
2021 , February 23
13
0
1
درود بر شما
متاسفانه تجهیزات گیت وی ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و در اکثر پروژه هایی که به ناچار از این تجهیزات استفاده می کنیم، مشکلات مختلفی را داریم
در بین گیت وی ها گرنداستریم از کیفیت بهتری برخوردار است و مشکلات بسیار کمتری دارد
البته نمی توان بطور قطعی گفت که مشکل از گیت وی ها است اما تجربه به این صورت است
باید شبکه و ساختار آن چک شود، اگر در شبکه و یکپارچه سازی آن ها هیچ مشکلی نیست و ارتباط بصورت پایدار و قابل قبول است، می توان نتیجه گرفت که مشکل از این تجهیزات است
شاید با آپدیت کردن فریم ور های FXS و FXO مشکلات حل شود

✅ نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید بحث تشخیص سیگنال قطع و یا فرکانس خطوط ارتباطی هم است (busy tone). که در برند های مختلف از اصطلاحات متفاوتی استفاده شده است که در صورتی تنظیمات قطع تماس بدرستی انجام نشود و دستگاه تشخیص ندهد که تماس پایان یافته، کانال همچنان مشغول خواهد ماند تا زمانیکه شما دستگاه را ریست کنید بصورت دستی.
این مشکل که همان تشخیص سیگنال cpc هم هست در تمامی تجهیزات وجود دارد و بدرستی باید کانفیگ شود
در سانترال های پاناسونیک هم این مشکل وجود دارد که یا باید به درستی cpc را پیدا کنیم یا اینکه از یک سری راهکارهای دیگر استفاده کنیم
البته این نکته را هم مدنظر قرار بدید که این اتفاق معمولا برای خطوط شهری مخابرات است که فاصله از مرکز مخابرات تا سانترال زیاد هست و زیر ساخت مناسبی هم ندارند.

پس اولین گام، چک کردن سیگنال قطع است، لطفا بررسی کنید و نتیجه را در همین تاپیک اعلام بفرمایید
سلام وقت بخیر
باتشکر از شما مهندس گت وی ها گرند استریم هستند
شبکه مشکلی نداره و به صورت پایدار هست چون نرم افزار حسابداری هم از طریق همین آنتن های میکروتیک ارتباط دارد و بدون مشکل کارمیکنند
و احتمال میدم مشکل از سمت fxo هست چون چندباری این دستگاه رو ریبوت دادم تا خط مجدد ازاد شده
شایان ذکر هست که از طریق گت وی ها دو خط داخلی انتقال داده شده که خط پر استفاده معمولا مشغول میشود و خط دیگری ازاد هست
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
خوب پس طبق توضیحات شما
قاعدتا مشکل از busy tone هست
لطفا از تنظیمات گیت وی fxo اسکرین شات بگیرید و در همین تاپیک ارسال کنید تا تنظیمات دقیق تر چک بشه
معمولا اگر گیت وی های گرنداستریم به درستی کانفیگ بشن، مشکلات چندانی ندارند.
 

vahedi

عضو جدید
2021 , February 23
13
0
1
خوب پس طبق توضیحات شما
قاعدتا مشکل از busy tone هست
لطفا از تنظیمات گیت وی fxo اسکرین شات بگیرید و در همین تاپیک ارسال کنید تا تنظیمات دقیق تر چک بشه
معمولا اگر گیت وی های گرنداستریم به درستی کانفیگ بشن، مشکلات چندانی ندارند.
مهندس از کدوم بخش fxo عکس بدم؟!
از بخش network یک اسکرین شات گذاشتم !
 

پیوست ها

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
لطفا از بخش fxo line
تنظیمات رو بطور کامل بفرستید
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
لطفا در بخش fxo termination گزینه ای هست به نام Enable tone disconnect که در حالت غیر فعال است، فعال کنید
در برخی موارد جوابگو هست
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
خواهش میکنم
بررسی بفرمایید
 
  • Like
Reactions: vahedi