محدودیت تماس خارجی

javad_fathi

عضو جدید
2020 , August 17
7
2
3
سلام
امکان محدود کردن تماس خارجی برای چند داخلی مورد نظر که فقط بتواند چند شماره موبایل مشخص شماره گیری کنند در سانترال ns500 وجود دارد؟
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
188
43
تهران
pbxshop.co
سلام و درود بر شما
محدودیت در سانترال های پرظرفیت به سه بخش تقسیم می شود:
1️⃣ محدودیت از لحاظ دسترسی به ترانک یا همان خطوط شهری : مربوط میشه به 2-7-2 که ارتباط بین کلاس ها و ترانک ها است
در این بخش می توانید مشخص کنید که چه کلاس هایی در چه تایم کاری به چه ترانک هایی دسترسی داشته باشند پس ابتدا باید ترانک بندی و کلاس بندی را انجام دهید. مثلا اینکه داخلی 110 فقط از خط شهری 2 بتواند استفاده کند برای تماس های خارج از سانترال
2️⃣ محدودیت از لحاظ شماره گیری : اینکه چه داخلی هایی بتوانند چه اعدادی را شماره گیری کنند. مربوط میشه به TRS در بخش 1-7 و همچنین بخش 1-7-2 که ارتباط بین کلاس ها و level ها است. مثلا داخلی 110 را محدود می کنیم که موبایل را نتواند شماره گیری کند (09)
3️⃣ محدودیت از لحاظ مدت زمان مکالمه برای تماس های خارجی : تعیین مدت زمان بر روی ترانک در بخش 1-3 مشخص می شود و در بخش 1-7-2 هم می توانید برای کلاس مورد نظر این محدودیت را اعمال کنید.
اما پاسخ به سوال شما:
ابتدا باید داخلی مورد نظر را در کلاس خاصی قرار دهید که از قبل برنامه خاصی نداشته باشد و این کلاس را محدود کنید از لحاظ شماره گیری. مرحله بعد استفاده از exception code است
✅ قابلیت Exception code : در این بخش می توانید شماره های خاص را وارد کنید تا داخلی هایی که محدود هستند در level مورد نظر بتوانند به این شماره های خاص دسترسی داشته باشند. در واقع در بخش 2-7 می توانید تنظیمات Exception code ها را انجام دهید.
exception-code.jpg
مثلا اگر در بخش TRS در level 3 شماره 09 را محدود کردید و داخلی 110 در کلاسی قرار دارد که این کلاس در level 3 هست، پس قاعدتا نمی تواند 09 یا همان موبایل را شماره گیری کند، این در حالیست که اگر در exception code در level 3 شماره موبایل 091212345678 را قرار داده باشید، داخلی 110 هیچ شماره موبایلی را نمی تواند شماره گیری کند به غیر از 091212345678 .
 

soroush7s

عضو جدید
2022 , March 7
1
0
1
سلام. مرسی از پاسختون به این سوال. ولی یک مشکلی که پیش میاد اینه که من یه داخلی دارم مثلا 101 که روی یک شماره موبایل فوروارد شده است و وقتی 0 روی برای داخلی 101 میبندم حتی وقتی شماره موبایلی که باید فوروارد بشه رو هم در قسمت Exception code وارد میکنم باز هم فوروارد نمیشه دیگه. خیلی محبت میکنید راهنمایی کنید.
 

مهدی باقری

ادمین
عضو کادر مدیریت
2021 , November 17
77
13
8
سلام. مرسی از پاسختون به این سوال. ولی یک مشکلی که پیش میاد اینه که من یه داخلی دارم مثلا 101 که روی یک شماره موبایل فوروارد شده است و وقتی 0 روی برای داخلی 101 میبندم حتی وقتی شماره موبایلی که باید فوروارد بشه رو هم در قسمت Exception code وارد میکنم باز هم فوروارد نمیشه دیگه. خیلی محبت میکنید راهنمایی کنید.
با سلام و وقت بخیر لطفا تست کنید ببینید با داخلی مورد نظر میتوانید همان شماره موبایل را بگیرید.
در صورت برقراری تماس ; در قسمت 2.7.1 در زبانه ی co and smdr ستون CALL FORWARD TO CO برای COS ان داخلی فعال باشد
 

پیوست ها

Mohammad Hajipoor

عضو جدید
2023 , December 18
7
0
1
سلام وقت بخیر خدمت دوستان
من هم سوالی در مورد محدویت تماس خارجی داشتم و چون دیدم این عنوان وجود داره موضوع جدیدی باز نکردم.
من یه دستگاه از قبل برنامه ریزی شده دارم و در تلاشم بفهمم چطور برنامه ریزی شده. موردی که الان بهش برخورد کردم و برام سوال بوجود اورده در مورد چگونگی دسترسی به خط شهریه.
من یه داخلی دارم که در کلاس 30 قرار گرفته:
1702879788060.png
کلاس 30 به خط شهری‌ای که در ترانک 43 هست دسترسی داره:
1702880506764.png
تا اینجا همه چیز منطقی بنظر میاد تا اینکه از 2-7-1 تنظیمات کلاس رو بررسی کردم TRS Level کلاس 2 هستش
1702880673177.png
و وقتی 7-1 رو دیدم Denied Codeهایی تنظیم شده که عملا دسترسی به خط شهری رو باید بگیره
1702880796271.png
چون با 9 در این دستگاه خط شهری در اختیار قرار میگیره
1702880994949.png
حالا برام سواله که چطور خط شهری در اختیار این داخلی قرار میگیره مگه نباید با توجه به Denied Code که 909 هست حداقل موبایل رو نتونه بگیره یا اینکه Features Codeها ارجحیت دارن به Denied Codeها؟
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
188
43
تهران
pbxshop.co
سلام و درود
یک نکته ای رو دقت کنید:
شما با 9 به خطوط شهری دسترسی پیدا می کنید، در واقع از 9 استفاده می کنید که به سانترال اطلاع دهید که قرار است شماره شما به خارج مرکزتلفن یعنی خطوط شهری ارسال شود.
وقتی 967241000 را شماره گیری می کنید، 9 ابتدا جزو شماره های شما محسوب نمی شود و لیدینگ نامبر هست که توسط مرکز تلفن حذف می شود و بقیه شماره ها به خطوط شهری ارسال می شود.
پس نتیجه می گیریم که denied code شامل leading num نیست .
 
  • Like
Reactions: Mohammad Hajipoor

Mohammad Hajipoor

عضو جدید
2023 , December 18
7
0
1
سلام
من در ادامه بررسی‌هام متوجه شدم که داخلی 124 که در کلاس 30 قرار داره میتونه هم تماس‌ها رو به خارج از مرکز از مسیر4،1،1 و سربرگ Intercept Destination فوروارد بکنه1703765996375.png
1703766762474.png
این در حالیه که وقتی به مسیر 2،7،1 رفتم هر دوی این قابلیت‌ها برای این کلاس غیرفعاله
1703766314984.png
پس این کلاس و داخلی‌هایی که در اون قرار دارن چطور تماس‎‌ها رو به خارج از مرکز تماس انتقال میدن؟ آیا فوروارد تماس با Intercept Destination در منطق متفاوته؟ چون در ظاهر هر دو دارن تماس‌ها رو منتقل می‌کنند. اگر یکیه پس چرا جلوش گرفته نشده اگر یکی نیست تفاوتشون در چیه؟
ممنون میشم توضیح بدین.
 
آخرین ویرایش:

سیامک

پشتیبان فنی
عضو کادر مدیریت
2020 , June 9
128
42
28
سلام
من در ادامه بررسی‌هام متوجه شدم که داخلی 124 که در کلاس 30 قرار داره میتونه هم تماس‌ها رو به خارج از مرکز از مسیر4،1،1 و سربرگ Intercept Destination فوروارد بکنهمشاهده پیوست 303
مشاهده پیوست 305
این در حالیه که وقتی به مسیر 2،7،1 رفتم هر دوی این قابلیت‌ها برای این کلاس غیرفعاله
مشاهده پیوست 304
پس این کلاس و داخلی‌هایی که در اون قرار دارن چطور تماس‎‌ها رو به خارج از مرکز تماس انتقال میدن؟ آیا فوروارد تماس با Intercept Destination در منطق متفاوته؟ چون در ظاهر هر دو دارن تماس‌ها رو منتقل می‌کنند. اگر یکیه پس چرا جلوش گرفته نشده اگر یکی نیست تفاوتشون در چیه؟
ممنون میشم توضیح بدین.
فوروارد و ترنسفر تماس، امکانی هست که برای کاربر قابل اجراست، ولی گزینه intercept destination رو از پنل مدیریتی سانترال می‌تونید فعال کنید و کاربر امکان تغییر اون رو نداره.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mohammad Hajipoor