سوال ns500

Mostafa575

عضو جدید
2022 , January 12
9
3
3
با سلام و خسته نباشید
مرکز سانترالns500
در حالت دیزا تنظیم کردم
مشکل اینه که وقتی تماس از بیرون گرفته میشه و پاسخ داده نمیشه با این حال که شخص تماس گیرنده تماس را قطع کرده ولی همچنان داخلی مورد نظر حدود ۳۰ چهل ثانیه زنگ میخوره تا قطع بشه
ممنون میشم راهنمایی کنید
 

خانم رحمانی

پشتیبان فنی
عضو کادر مدیریت
2021 , January 26
236
61
28
pbxshop.co
باسلام
لطفا topic زیر را مطالعه فرمایید
 
  • Like
Reactions: Dshomali

Mostafa575

عضو جدید
2022 , January 12
9
3
3
و در بخش تنظیمات گروه ها، برای گروه 660 باید OVERFLOW NOANSER را تنظیم کنید، مقصد و زمان NO ANSWER را مشخص کنید
کدوم قسمت باید برم اینا را تنظیم کنم
ممنون از راهنمایتون
 

avapakhsh

عضو جدید
2022 , January 23
1
2
3
سلام
برای رفع این مشکل، سه راه حل وجود دارد. راه حل اول که بسیار منطقی تر و استاندارد است این است که یک سیگنال CBC که از طرف دستگاه سانترال برای مرکز مخابرات و از طرف مرکز مخابرات برای دستگاه سانترال فرستاده می شود، باید توسط دستگاه سانترال ما در محیط تشخیص داده شود.
تنظیمات این قابلیت در قسمت 1-1.Slot و با کلیک کردن روی گزینه ی Port Property بر روی اسلاتی که کارت های شهری نصب شده اند انجام می شود.
ستون outgoing سیگنال CPC است که مرکز سانترال پاناسونیک برای مرکز مخابرات می فرستد و ما در اینجا به تنظیمات آن کاری نداریم.
برای حل مشکل بالا اگر در زیر ستون Incoming و در جلوی هر کدام از خطوط شهری کلیک کنیم زمان های مختلفی را مشاهده می کنیم.
در این ستون باید تایم های مختلف را امتحان کنیم تا ببینیم دستگاه سانترال ما در کدام تایم می تواند سیگنال CPC مخابرات را تشخیص دهد.(معمولا 300 میلی ثانیه مناسب است).
زمانی که این تایم به درستی انتخاب شود، پس از قطع شدن توسط مشتری، کانال دیزا بسته شده و مشتریان جدید می توانند با این کانال و خط شهری تماس بگیرند.
....
راه حل دوم باید در قسمت 3-5-1.GROUP SETTING رفته و در قسمت OVERFLOW NO ANSWER رفته و در تیبل OVERFLOW TIME از روی حالت NONE باید خارج کرده و یک زمان دلخواه برایش تعیین کنیم. توجه داشته باشید که در صورتی که این بخش را تنظیم کنیم. تمام تماس ها به سانترال پس از آن زمان تنظیم شده قطع می گردد. یعنی به عبارتی این زمان باید به مقداری تنظیم شود که اپراتور فرصت پاسخگویی داشته باشد و در عین حال آنقدر زیاد نباشد که خط مشغول باشد تا دوباره در دسترس قرار بگیرد.
....
راه حل سوم استفاده از تغییر مسیر ها (intercept destination) . زمانی اجرا می شود که زمان بی پاسخی تماس (no answer) مشخص شود که در سربرگ بعدی قرار دارد که می توانید در سربرگ no answer intercept مدت زمانی را مشخص کنید که داخلی مورد نظر در صورتیکه پاسخگو نبود به مقصدی که در سانترال شما وجود ندارد مثلا 664 تغییر مسیر پیدا کند.
 

Dshomali

عضو جدید
2021 , December 15
9
1
3
مشکل جالبی هست و تو برخی از مراکز به وجود میاد . بعنوان نمونه من یک خط شهری دارم که (بیرون از PBX) به گوشی معمولی هم وصل میشه فقط بوق ممتد داره و نمیشه با اون شماره گیری کرد !!!
1- وقتی به سانترال وصل میشه فقط گوشی های هایبرید می تونند با اون شماره گیری کنند ، 2- از بیرون هم که زنگ میخوره روی DISA نمیره (آزمون و خطای CPC).
مدام هم میگن : با یک گوشی دیگه تست کن ;)
اگر تجربه ای در این زمینه دارید لطفا به اشتراک بگذارید .
 

Mostafa575

عضو جدید
2022 , January 12
9
3
3
سلام
برای رفع این مشکل، سه راه حل وجود دارد. راه حل اول که بسیار منطقی تر و استاندارد است این است که یک سیگنال CBC که از طرف دستگاه سانترال برای مرکز مخابرات و از طرف مرکز مخابرات برای دستگاه سانترال فرستاده می شود، باید توسط دستگاه سانترال ما در محیط تشخیص داده شود.
تنظیمات این قابلیت در قسمت 1-1.Slot و با کلیک کردن روی گزینه ی Port Property بر روی اسلاتی که کارت های شهری نصب شده اند انجام می شود.
ستون outgoing سیگنال CPC است که مرکز سانترال پاناسونیک برای مرکز مخابرات می فرستد و ما در اینجا به تنظیمات آن کاری نداریم.
برای حل مشکل بالا اگر در زیر ستون Incoming و در جلوی هر کدام از خطوط شهری کلیک کنیم زمان های مختلفی را مشاهده می کنیم.
در این ستون باید تایم های مختلف را امتحان کنیم تا ببینیم دستگاه سانترال ما در کدام تایم می تواند سیگنال CPC مخابرات را تشخیص دهد.(معمولا 300 میلی ثانیه مناسب است).
زمانی که این تایم به درستی انتخاب شود، پس از قطع شدن توسط مشتری، کانال دیزا بسته شده و مشتریان جدید می توانند با این کانال و خط شهری تماس بگیرند.
....
راه حل دوم باید در قسمت 3-5-1.GROUP SETTING رفته و در قسمت OVERFLOW NO ANSWER رفته و در تیبل OVERFLOW TIME از روی حالت NONE باید خارج کرده و یک زمان دلخواه برایش تعیین کنیم. توجه داشته باشید که در صورتی که این بخش را تنظیم کنیم. تمام تماس ها به سانترال پس از آن زمان تنظیم شده قطع می گردد. یعنی به عبارتی این زمان باید به مقداری تنظیم شود که اپراتور فرصت پاسخگویی داشته باشد و در عین حال آنقدر زیاد نباشد که خط مشغول باشد تا دوباره در دسترس قرار بگیرد.
....
راه حل سوم استفاده از تغییر مسیر ها (intercept destination) . زمانی اجرا می شود که زمان بی پاسخی تماس (no answer) مشخص شود که در سربرگ بعدی قرار دارد که می توانید در سربرگ no answer intercept مدت زمانی را مشخص کنید که داخلی مورد نظر در صورتیکه پاسخگو نبود به مقصدی که در سانترال شما وجود ندارد مثلا 664 تغییر مسیر پیدا کند.
بسیار کامل بود تشکر