انواع توزیع تماس در گروه ها / مشکل توزیع تماس ورودی (ICD GROUP)

Hasan 1367

عضو جدید
2020 , September 3
36
7
8
با سلام و احترام خدمت تمامی بزرگواران
سه عدد داخلی با شماره های ۱۰۵و۱۰۶و۱۰۷ دارم که این داخلی ها را در icd group 601 تعریف کرده ام.قصد دارم زمانیکه تماسی وارد این گروه می شودابتدا تلفن ۱۰۵ زنگ بخورد و بعد از ۱۰ثانیه ۱۰۵ قطع شده و۱۰۶ زنگ بخورد و بعد از ۲۰ثانیه ۱۰۶ قطع شده و ۱۰۷ زنگ بخورد.برای این کار کدام متد توزیع Ring,UCD,Priority Huntingرا انتخاب نمایم.ضمنا مرکز تلفن نصب شده tde200می باشد.باتشکر
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
188
43
تهران
pbxshop.co
سلام و درود بر شما
در بخش icd group ها می توانید بین زنگ خوری داخلی ها تاخیر بگذارید اما زمانیکه داخلی دوم شروع به زنگ خوردن کند، زنگ خوری داخلی قبلی قطع نمی شود
icd-group-01.jpg
در سانترال ns500 می توانید از طریق فوروارد کردن، سناریو را اجرا کنید
اما در سانترال های tda و tde از این راهکار نمی توان استفاده کرد(البته می توان یک داخلی را به گروه خاصی فوروارد کرد و تا حدی نیاز شما را تامین خواهد کرد)
📌 انواع توزیع تماس گروه ها در سانترال های پرظرفیت:
1️⃣ حالت ring : تماس بطور همزمان به همه داخلی های گروه وارد میشود البته می توان تاخیر در زنگ خوری را اعمال کرد.
2️⃣ حالت ucd : در این حالت اولین تماس ورودی به گروه به اولین عضو گروه وارد میشود و تماس دوم به عضو دوم و تماس سوم به عضو سوم و به همین شکل ادامه پیدا میکند. در واقع تماس های ورودی به گروه بطور مساوی بین اعضا پخش می شود.
3️⃣ حالت priority hunting : در این حالت تماس همیشه به اولین عضو گروه وارد می شود و در صورتیکه نفر اول اشغال باشد به نفر دوم وارد می شود و در صورتیکه نفر دوم هم اشغال باشد تماس به داخلی سوم انتقال پیدا می کند و به همین شکل ادامه پیدا میکند.

به موازات توزیع تماس در گروه ها می توانید جهت پخش موزیک یا پیغام انتظار برای مشتریان در صف از سناریو در گروه ها استفاده کنید
برای راه اندازی سناریو در گروه ها، لطفا در همین انجمن موضوعی را با عنوان اجرای سناریو در گروه ها مطرح کنید تا بصورت گام به گام در خدمت شما باشیم