ارتباط سانترال tda600 با ایزابل از طریق روتر سیسکو

H.mirtorabi

عضو جدید
2021 , December 15
14
0
1
سلام خدمت شما آقای مهندس همتی عزیز
من یک سرور ایزابل رو با یک دستگاه tda600 از طریق سیسکو ارتباش رو برقرار کردم.
از داخلی ایزابل میتوانم داخلی پاناسونیک رو بگیرم و مشکلی نداره، اما از داخلی پاناسونیک که داخلی ایزابل رو میگیرم صدای بوق آزاد (بوق ترانک) رو میشنوم
لاگ استریسک رو هم بررسی کردم و تماسی روی ایزابل نمیاد
میخوام ببینم تماس از پاناسونیک خارج نمیشه یا اینکه از پاناسونیک خارج میشه و در روتر سیسکو به سمت ایزابل مسیریابی نمیشه؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
 

H.mirtorabi

عضو جدید
2021 , December 15
14
0
1
سلام خدمت شما آقای مهندس همتی عزیز
من یک سرور ایزابل رو با یک دستگاه tda600 از طریق سیسکو ارتباش رو برقرار کردم.
از داخلی ایزابل میتوانم داخلی پاناسونیک رو بگیرم و مشکلی نداره، اما از داخلی پاناسونیک که داخلی ایزابل رو میگیرم صدای بوق آزاد (بوق ترانک) رو میشنوم
لاگ استریسک رو هم بررسی کردم و تماسی روی ایزابل نمیاد
میخوام ببینم تماس از پاناسونیک خارج نمیشه یا اینکه از پاناسونیک خارج میشه و در روتر سیسکو به سمت ایزابل مسیریابی نمیشه؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
رنج داخلی در ایرابل ۷۰۰ هست
در سیسکو
..7 destination pattern
در tie table پاناسونیک
7xx
بعید میدونم پترن نویسی مشکلی داشته باشه
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
با سلام خدمت شما
این مشکل قاعدتا به این سه مورد بستگی دارد:
1- تماس از پاناسونیک خارج نمی شود که باید dial plan رو چک کنید و البته دسترسی داخلی به ترانک مورد نظر و اینکه اولویت دسترسی به ترانک ها رعایت شده یا نه
2- تماس از پاناسونیک خارج می شود اما dial peer به درستی در سیسکو نوشته نشده که به ایزابل راهیابی شود یا شاید تماس مجدد به پاناسونیک بر میگردد
البته برای تشخیص این قسمت می توانید دیباگ را در سیسکو فعال کنید.
3- تماس از سیسکو خارج می شود اما در ایزابل تنظیمات به درستی انجام نشده که تماس های ورودی را دریافت کند
ببینید از چه context استفاده کردید در ترانک ارتباطی با سیسکو
اگر context= from-trunk تماس به inbound می رود
اگر context = from-internal هست که تماس به کانتکس internal می رود
 

H.mirtorabi

عضو جدید
2021 , December 15
14
0
1
با سلام خدمت شما
این مشکل قاعدتا به این سه مورد بستگی دارد:
1- تماس از پاناسونیک خارج نمی شود که باید dial plan رو چک کنید و البته دسترسی داخلی به ترانک مورد نظر و اینکه اولویت دسترسی به ترانک ها رعایت شده یا نه
2- تماس از پاناسونیک خارج می شود اما dial peer به درستی در سیسکو نوشته نشده که به ایزابل راهیابی شود یا شاید تماس مجدد به پاناسونیک بر میگردد
البته برای تشخیص این قسمت می توانید دیباگ را در سیسکو فعال کنید.
3- تماس از سیسکو خارج می شود اما در ایزابل تنظیمات به درستی انجام نشده که تماس های ورودی را دریافت کند
ببینید از چه context استفاده کردید در ترانک ارتباطی با سیسکو
اگر context= from-trunk تماس به inbound می رود
اگر context = from-internal هست که تماس به کانتکس internal می رود
سلام و عرض ادب
داخلی پاناسونیک در کلاسی هست که به ترانک ارتباطی دسترسی دارد
منظورتون از اولویت دسترسی به ترانک ها چیه؟
مهندس دیباگ در سیسکو رو چجوری میونم فعال کنم؟
در ایزابل از کانتکست اینترنال استفاده کردم تا مستقیما وارد محدوده داخلی ها بشه
 

خانم کارگری

عضو جدید
2023 , October 5
15
2
3
سلام و وقت بخیر
منظور از اولویت دسترسی به ترانک ها یعنی ابتدا از کدام ترانک جهت دسترسی به خط شهری آزاد شود.
در قسمت 2-1-3 ( local access priority ) میتوانید ترانک ها را اولویت بندی کنید و اولویت را مثلا روی ترانک ارتباطی قرار دهید.
 

H.mirtorabi

عضو جدید
2021 , December 15
14
0
1
سلام و وقت بخیر
منظور از اولویت دسترسی به ترانک ها یعنی ابتدا از کدام ترانک جهت دسترسی به خط شهری آزاد شود.
در قسمت 2-1-3 ( local access priority ) میتوانید ترانک ها را اولویت بندی کنید و اولویت را مثلا روی ترانک ارتباطی قرار دهید.
سلام وقت بخیر
ممنونم
بررسی میکنم اطلاع میدم
 

H.mirtorabi

عضو جدید
2021 , December 15
14
0
1
سلام و وقت بخیر
منظور از اولویت دسترسی به ترانک ها یعنی ابتدا از کدام ترانک جهت دسترسی به خط شهری آزاد شود.
در قسمت 2-1-3 ( local access priority ) میتوانید ترانک ها را اولویت بندی کنید و اولویت را مثلا روی ترانک ارتباطی قرار دهید.
سلام وقت بخیر
مشکل برطرف شد
ممنون