ارتباط با اپراتور مورد نظر بصورت خودکار بعد از اولین تماس (caller remmember)

aliserj

عضو جدید
2022 , February 12
7
0
1
سلام میخواستم ببینم این قابلیتو این سیستم داره که اگه یکی از داخلی ها به یه شماره خرجی تماس بگیره و اون شماره وقتی تماس بگیره وصل شه به همون داخلی که باهاش تماس گرفته؟
 

مهدی باقری

ادمین
عضو کادر مدیریت
2021 , November 17
77
13
8
سلام میخواستم ببینم این قابلیتو این سیستم داره که اگه یکی از داخلی ها به یه شماره خرجی تماس بگیره و اون شماره وقتی تماس بگیره وصل شه به همون داخلی که باهاش تماس گرفته؟
با سلام دوست عزیز لطفا یک مقدار توضیح بیشتر میدهید که چه کاری رو میخواید انجام بدید؟
 

aliserj

عضو جدید
2022 , February 12
7
0
1
ببینید دوسته عزیز، من(تماس گیرنده) از ویپ شرکت با شما تماس میگیرم و این تماس به هر دلیلی قطع میشه(یا آنتن میره یا صحبتمان تمام میشه) وقتی شما به شرکت زنگ میزنید میخوام یه ای وی ار پخش بشه که تمایل دارین به همان داخلی وصل بشید یا در صف اصلی قرار بگیرین که بسته به انتخاب شما یه به (تماس گیرنده) وصل بشین یا به صف اصلی
 

مهدی باقری

ادمین
عضو کادر مدیریت
2021 , November 17
77
13
8
ببینید دوسته عزیز، من(تماس گیرنده) از ویپ شرکت با شما تماس میگیرم و این تماس به هر دلیلی قطع میشه(یا آنتن میره یا صحبتمان تمام میشه) وقتی شما به شرکت زنگ میزنید میخوام یه ای وی ار پخش بشه که تمایل دارین به همان داخلی وصل بشید یا در صف اصلی قرار بگیرین که بسته به انتخاب شما یه به (تماس گیرنده) وصل بشین یا به صف اصلی
اگر خطوط ورودیتون سیپ ترانک دو طرفه باشه میتونید برای هر داخلی از قسمتDID کالر ای دی تعریف کنید که به هنگام تماس از اون داخلی مورد نظر شماره اون داخلی اخر خط 5 رقمی تون بیفته که اگر طرف مقابل خواست به اون داخلی مورد نظر تماس برگشت بگیره با شماره گیری خط سیپ به اضافه داخلی مورد نظر به داخلی که قبلا باهاش تماس گرفته وصل بشه
 

aliserj

عضو جدید
2022 , February 12
7
0
1
ممنونم مهندس - یک سوال دیگه داشتم به عنوان مثال شما یا شرکت ما تماس میگیرین و وصل میشین به ی داخلی (یا صحبت میکنین با ی داخلی و تمام میشه یا قطع میشه) وقتی شما دوباره تماس میگیرین میشه ای وی ار پخش بشه که تمایل دارین به همان داخلی وصل بشید یا در صف اصلی قرار بگیرین؟
 

مهدی باقری

ادمین
عضو کادر مدیریت
2021 , November 17
77
13
8
ممنونم مهندس - یک سوال دیگه داشتم به عنوان مثال شما یا شرکت ما تماس میگیرین و وصل میشین به ی داخلی (یا صحبت میکنین با ی داخلی و تمام میشه یا قطع میشه) وقتی شما دوباره تماس میگیرین میشه ای وی ار پخش بشه که تمایل دارین به همان داخلی وصل بشید یا در صف اصلی قرار بگیرین؟
همچین سناریویی که مد نظرشما هست به صورت پیش فرض روی ایزابل نیست اما با کد نویسی در asterisk قابل انجام هست
 

aliserj

عضو جدید
2022 , February 12
7
0
1
بله درست میفرمایین مهندس جان میشه راهنماییم کنین چه دستوراتی بنویسم
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام و درود
کاری که شما قرار است انجام بدید نیاز به برنامه نویسی در محیط استریسک است
من بصورت کلی مراحل کار را خدمت شما توضیح خواهم داد
اما اینکه چطور برنامه نویسی شود، باید به دستورات استریسک و php مسلط باشید تا نتیجه به درستی حاصل شود
گام اول : تماس با شماره مقصد باید توسط php در دیتابیس برای هر داخلی ذخیره شود
البته ثبت کلیه تماس ها بصورت کاملا مرتب در log در دیتابیس موجود است که به راحتی می توان به آن دسترسی داشت
گام دوم : تماس های ورودی را باید در AGI با کد های php بررسی کنید
مثلا اگر شماره 0922112222 تماس گرفت، با query به دیتا بیس، آخرین شماره داخلی که با آن تماس گرفته است را پیدا کنیم
و بعد از آن تماس موبایل 0922112222 را به همان داخلی ارتباط دهیم.

البته به روش های دیگه هم امکان پذیر است، اما این یک راهکار کلی برای حل سناریو شما است
 
  • Like
Reactions: esipoko و aliserj

aliserj

عضو جدید
2022 , February 12
7
0
1
سلام و درود
کاری که شما قرار است انجام بدید نیاز به برنامه نویسی در محیط استریسک است
من بصورت کلی مراحل کار را خدمت شما توضیح خواهم داد
اما اینکه چطور برنامه نویسی شود، باید به دستورات استریسک و php مسلط باشید تا نتیجه به درستی حاصل شود
گام اول : تماس با شماره مقصد باید توسط php در دیتابیس برای هر داخلی ذخیره شود
البته ثبت کلیه تماس ها بصورت کاملا مرتب در log در دیتابیس موجود است که به راحتی می توان به آن دسترسی داشت
گام دوم : تماس های ورودی را باید در AGI با کد های php بررسی کنید
مثلا اگر شماره 0922112222 تماس گرفت، با query به دیتا بیس، آخرین شماره داخلی که با آن تماس گرفته است را پیدا کنیم
و بعد از آن تماس موبایل 0922112222 را به همان داخلی ارتباط دهیم.

البته به روش های دیگه هم امکان پذیر است، اما این یک راهکار کلی برای حل سناریو شما است
سلام و درود
با تشکر از توجه شما دوست گرانقدر
اگه بخواین زحمت این فیچر رو بکشین امکانش هست پیش فاکتور برام بفرستین؟
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام مجدد
بله امکان پذیر است
ولی باید ابتدا بطور کامل سناریویی که مد نظر شما است را برای ما بفرستید تا دقیقا پاسخگوی نیاز شما باشد
بعد از آن زمانی را مشخص خواهیم کرد جهت تحویل پروژه
 

aliserj

عضو جدید
2022 , February 12
7
0
1
به عنوان مثال شما با شرکت ما تماس میگیرین و وصل میشین به ی داخلی (یا صحبت میکنین با ی داخلی و تمام میشه یا قطع میشه) وقتی شما دوباره تماس میگیرین میشه ای وی ار پخش بشه که تمایل دارین به همان داخلی وصل بشید یا در صف اصلی قرار بگیرین؟
سلام و عرض ادب دقیقا همین سناریو رو میخوام مهندس
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
سلام مجدد
جهت مشخص شدن دقیق وضعیت تماس ورودی ، بفرمایید که
تماس گیرنده به صف وارد می شود و در نهایت با یک اپراتور مکالمه می کند
در نهایت بعد از تماس مجدد با شرکت شما
تصمیم دارید که تماس های بعدی که همان مشتری به شرکت شما برقرار میکند، مستقیم و بصورت اتومات به همان داخلی وصل شود و این درصورتی باشد که IVR هم پخش نشود
درسته ؟
فکر می کنم اگر به این صورت پیاده سازی شود، بهتر است
اگر موافق هستید بفرمایید
چون اگر یک گزینه مخصوص این کار در IVR داشته باشید که تماس گیرنده انتخاب کند و بعد از آن وصل شود، کمی زمانبر خواهد بود برای تماس گیرنده
اما می شود قبل از اینکه تماس گیرنده به داخلی صف وصل شود، پیغامی پخش شود که در صورت تمایل به IVR متصل شود.
 

aliserj

عضو جدید
2022 , February 12
7
0
1
جناب همتی عزیز وقتی مشتری برای دومین بار تماس میگیرد میخوایم که اول ازشون پرسیده بشه که به همان داخلی وصل بشوند یا به منوی اصلی وصل بشوند
ممنون
 

معین همتی

مدیر انجمن
عضو کادر مدیریت
2020 , June 8
701
193
43
تهران
pbxshop.co
بله این بهترین حالت هست جهت برقراری تماس
مشکلی نیست
فقط نیاز داریم به زمان
چون در حال حاضر مشغول آپدیت محصولات آموزشی هستیم
هماهنگی بفرمایید با همکاران پشتیبانی تا بررسی کنیم
موفق باشید